Between the Lines (2019) für Percussion Solo – ca. 8′

 

This work was written for French Percussionist Pascal Pons and premiered on May 21, 2019 in Freiburg, Germany.  It is the result of a longer collaboration in which he and I explored some of the particularities of his instrument collection: various plate bells, Japanese and Tibeten bowls, Thai and button gongs and other pitched metals.  The piece is an exploration of the various acoustic and resultant pitches/sounds from combining the resonances from these diverse metals such as difference tones, subtle differences in intonation and harmonic references.  

Partitur als Download

Domestic Abuse (2015) für zwei Spieler auf Violoncello – ca. 6′

 

Das Cello, heiliges Streichinstrument und oft gelobtes Kunstwerk, wird vom zwei Performer missbraucht.  Wenn man nicht mehr vom Schlagverbot des Streichinstruments eingeschränkt ist, steht ein reifer Klangkörper mit viele Neuigkeiten zur Verfügung.  Das Instrument wird zu einer Art Holztrommel, aber mit diversen Klangmöglichkeiten.  Die Musik zeigt durch die brutalen Gewalt und den raffinierten Feinheiten in den leisen Momenten des Stückes eine komplett neue, überraschende Seite des Cellos.

 

Marche en sous-sol (2015) für Klavier Solo – 1’

This piano piece is part of the collection of works called Musica Ficta, a 4-volume edition of newly composed pieces for young pianists put together by French composer Gérard Pesson.  The piece is available in Volume 1 of the series and can be ordered from Henry Lemoine in Paris: https://www.henry-lemoine.com/en/catalogue/fiche/28948
 

più (2007) für zwei Marimbas – 6’

 

poco a poco . . . meno mosso (2002) für Violine & Bratsche – 9’

 

Three Sketches for Guitar (2001) – 6’

Between the Lines (2019) für Percussion Solo – ca. 8′

 

This work was written for French Percussionist Pascal Pons and premiered on May 21, 2019 in Freiburg, Germany.  It is the result of a longer collaboration in which he and I explored some of the particularities of his instrument collection: various plate bells, Japanese and Tibeten bowls, Thai and button gongs and other pitched metals.  The piece is an exploration of the various acoustic and resultant pitches/sounds from combining the resonances from these diverse metals such as difference tones, subtle differences in intonation and harmonic references.  

Partitur als Download


Domestic Abuse (2015) für zwei Spieler auf Violoncello – ca. 6′ 

 

Das Cello, heiliges Streichinstrument und oft gelobtes Kunstwerk, wird vom zwei Performer missbraucht.  Wenn man nicht mehr vom Schlagverbot des Streichinstruments eingeschränkt ist, steht ein reifer Klangkörper mit viele Neuigkeiten zur Verfügung.  Das Instrument wird zu einer Art Holztrommel, aber mit diversen Klangmöglichkeiten.  Die Musik zeigt durch die brutalen Gewalt und den raffinierten Feinheiten in den leisen Momenten des Stückes eine komplett neue, überraschende Seite des Cellos.

Marche en sous-sol (2015) für Klavier Solo – 1’

 
This piano piece is part of the collection of works called Musica Ficta, a 4-volume edition of newly composed pieces for young pianists put together by French composer Gérard Pesson.  The piece is found in Volume 1 of the series and can be ordered from Henry Lemoine in Paris:  https://www.henry-lemoine.com/en/catalogue/fiche/28948

più (2007) für zwei Marimbas – 6’

 

poco a poco . . . meno mosso (2002) für Violine & Bratsche – 9’

 

 

Three Sketches for Guitar (2001) – 6’